Codul MunciiLegea nr. 53/2003

Art. 122

  1. Titlul III — Timpul de muncă și timpul de odihnă
  2. Capitolul I — Timpul de muncă

Textul articolului

Tot capitolul

Art. 122

(1)Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 90 de zile calendaristice după efectuarea acesteia.

(la 05-10-2021, Alineatul (1) din Articolul 122 , Sectiunea a 2-a , Capitolul I , Titlul III a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 117 din 4 octombrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 951 din 05 octombrie 2021 )

(2)În aceste condiții salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.

(3)În perioadele de reducere a activității angajatorul are posibilitatea de a acorda zile libere plătite din care pot fi compensate orele suplimentare ce vor fi prestate în următoarele 12 luni. Notă

Decizie de respingere: HP nr. 334/2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 971 din 21 octombrie 2025.

Citare: Art. 122 din Codul Muncii, Legea nr. 53/2003